SSJ 100 fejlesztése

Késik az új orosz Szuhoj Superjet 100 (SSJ) típusú repülőgépek kiszállítása, jelentette be Alekszej Fjodorov, az orosz állami Egyesített Repülőgépgyártó Holding (UAC) elnöke, ezzel első ízben ismerve el a késedelmet, de nem tudta megmondani, mennyit kell a megrendelőknek várni.


Highslide JS

Az SSJ első repülését tavaly nyárra tervezték, aztán késő őszre halasztották, és a Kommerszant értesülése szerint most idén április-májusra tervezik, vagyis ez máris egy év késést jelent, bár a lap által megkérdezett elemzők szerint ilyen hatalmas fejlesztés esetében másfél-kétéves lemaradás tűrhetőnek számít. A szakértők többek között az Airbus A380 óriásgépet említették példaként, melyet bő másfél év késéssel kapta meg az első megrendelő.

suhoj3.jpgsuhoj4.jpgsuhoj5.jpg
Kattintással nagyitsa ki a képeket

Az SSJ az utóbbi évek legnagyobb vállalkozása az orosz repülőgépgyártásban, tervezett költsége 1,4 milliárd dollár. A prototípus szeptemberi bemutatóján Szergej Ivanov első miniszterelnök-helyettes azt mondta róla, ez lesz az első orosz személyszállító repülőgép, amely megfelel a nemzetközi normáknak. Nézzenek meg egy tudósitást a repülőgép bemutatójáról.

A legnagyobb megrendelőnek, az Aeroflotnak szerződése értelmében novembertől havonta egy gépet kellene kapnia, az SSJ-vel akarja ugyanis felváltani már rég nullára leírt Tu-134 típusú repülőgépeit.

A brazil Embraer és a kanadai Bombardier gyárak modelljeivel versenyző, regionális rendeltetésű, 75-95 személyes kategóriába tartozó SSJ 100 kifejlesztése 2001-ben kezdődött, katalógusára felszereltségétől függően 23,4-28,9 millió dollár.


Highslide JS

Az értékesítést három éve kezdték meg, és eddig a 95 férőhelyes alaptípusra 73 szerződést kötöttek: harmincat rendelt az Aeroflot, opcióval további 15 gépre, 10-re az FKL Pénzügyi Lízing Társaság, 15-re az AirUnion, hatra a DalAvia, tízre az ItAli és kettőre az Armavia kötött szerződést.

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL