Betört Európába a Suhoj Superjet hosszabb változata
2014 november elején a Moszkva melletti Zsukovszkij repülőtérre – ahol két évente a MAKS légi parádét tartják – terhelési próbára megérkezett a Suhoj SuperJet orosz regionális utasszállító gép (SSJ100LR) hosszabb távú változatának törzse.
Amit egy Antonov An-124 Ruszlán teherszállítógép gyomrából szedtek elő.
Az SSJ100LR hosszabb távú változat az eddig eladott negyven géphez hasonlóan szintén maximum 103 székes lehet, de a korábbi 3000 kilométer helyett már 4500 kilométer a hatótávja és új hajtóművei öt százalékkal nagyobb tolóerővel rendelkeznek.
A gépet majd újra összeszerelik, a terhelési próbák, kifáradási vizsgálat során hetven ezer óra repülésnyi terhelést, benne maximum ötvennégyezer repülési ciklust modelleznek.
Egy repülési ciklus a felszállástól a leszállásig tart, közben általában a törzs kerülete tíz centiméterrel is megnagyobbodik meg összehúzódik, ezt kell kibírnia annyi ezerszer a szerkezetnek és az anyagnak.
Turbulenciát is gerjesztenek, mint a valóságban, és a karbantartási előírásokat is tesztelik.
A vizsgálat része a típusengedély kérelem dokumentációjának, amelyet az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA) is megkérnek, hogy a gépet Európában is eladhassák.
Az első nyugati európai vevő már lízingelt is belőle kettő darabot, és nyolcra meg opciót szerzett. Egy VLM nevű antwerpeni légitársaságról beszélünk, akik eddig Fokker 50 turbopropos gépekkel repültek.
A nekik jövőre szállítandó két géppéldányba 12 üzleti és 75 turista ülést szerelnek majd Olaszországban.