Saab-21

Egymotoros, együléses tolólégcsavaros vadász és bombázó repülőgép. A Saab gyár különleges kialakítású gépe 1943-ban szállt fel először. A teljes egészében hazai fejlesztésű gép egy Daimler-Benz licensz alapján gyártott 1450 lóerős motorral 640 km/h maximális sebességet érhetett el.


Highslide JS

A különleges, tolólégcsavaros elrendezésnek köszönhetően közvetlenül az orrba építhették a gépágyút illetve két géppuskát. A pilóta egy akkoriban példátlan rendszerrel, katapultülés segítségével hagyhatta el a repülőgépet, mivel a hagyományos módszer, vagyis a gépből való kiugrás nem volt lehetséges a törzs mögötti tolólégcsavar miatt.


Highslide JS

A pilótafülkét és a motort is tartalmazó törzsrész mögött két faroktartót helyeztek el egy-egy függőleges vezérsíkkal és a közöttük lévő vízszintes vezérsíkkal. A Saab 21-es hossza 10,45 méter, fesztávja 11,6 m. Legnagyobb felszállótömege 4400 kg, utazósebessége 500 km/h. Egy tankolással 750 km-es hatótávolsága volt.
Ez volt az egyetlen olyan rendszeresített gép, amelynek benzinmotoros és sugárhajtóműves változata is készült.


Highslide JS

Saab-21 R, a sugárhajtású változat

A Saab-21 R jelű sugárhajtóműves változat 1947-ben repült először. A gépből majdnem háromszáz példány épült, az utolsó Saab-21-est 1956-ban vonták ki a szolgálatból.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL