Taurus

Kétszemélyes segédmotoros vitorlázó repülőgép. A Pipistrel gyár újítása volt, hogy egy motorral is felszerelt vitorlázógépen a két ülést egymás mellett helyezzék el.
A törzsbe behúzható motor lehetővé teszi, hogy a vitorlázórepüléshez szükséges vontatógépet vagy csörlőberendezést és a hozzájuk tartozó infrastruktúrát annak minden járulékos költségével együtt ki lehessen hagyni pl. egy kiképzésből.

Így az egyik legkönnyebben, akár minden évszakban üzemeltethető kétszemélyes vitorlázógépet hoztak létre, amely nem csak oktatásra, de jó repülési paraméterei miatt teljesítményrepülésre is alkalmas.


Highslide JS

Taurus behúzott motorral vitorlázógépként

A Pipistrel Taurus 2002-ben szállt fel először. A legfeljebb 450 kg maximális felszállótömegű ultralight gép fesztávja 15 méter, hossza 7,27 m. A 41-es siklószámú vitorlázógépbe egy, a törzsbe visszahajtható 50 lóerős Rotax motort építettek, amely egy saját gyártású kétágú Pipistrel légcsavart hajt.

A futóművet is az önálló, külső segítség nélküli üzemeltetéshez tervezték, mivel a két viszonylag nagy nyomtávval rendelkező behúzható kerék segítségével a vitorlázó repülőgépekre nem jellemző módon képes önállóan gurulni és felszállni.


Highslide JS

Kényelmes kétszemélyes kabin egymás melletti ülésekkel

A gép legnagyobb megengedett sebessége 225 km/h, de kiengedett motorral ez csak 160 km/h. gazdaságos motoros utazósebessége 120 km/h, a legjobb siklószámot motor nélkül 107 km/h sebességnél éri el.
A gép megerősített pilótafülkét kapott és felszerelték az egész gépet egyben lehozó mentőernyő-rendszerrel is.
A Taurusnak 70 és 80 lóerős motorral ellátott változata is van, 2007-ben pedig felszállt az első elektromos motorral felszerelt Taurus Electro G2.


Highslide JS

A pályázaton győztes kísérleti elektromos Taurus G4

A kísérleti, kéttörzsű Taurus Electro G4 2011-ben elnyerte a NASA és a Google által kiírt, alternatív hajtásúaknak szóló pályázatának egymillió háromszázezer dolláros első díját.

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL