P180 Avanti

Kéthajtóműves, turbólégcsavaros utasszállító repülőgép. Az olasz Piaggio Aero különleges formájú repülőgépének ötletét a tüzelőanyag-árak emelkedése segítette hozzá a megvalósuláshoz. A gyár egy különlegesen kis légellenállású, gazdaságos repülőgépet alkotott, amely a hasonló tudású jetekkel szemben negyven százalékkal kisebb üzemeltetési költségeket mondhat magáénak.


Highslide JS

Esztétikus megjelenés – jól kiegészíti a táj szépségét

A nyolcvanas évek elején indult fejlesztés eredménye egy különleges elrendezésű repülőgép lett, amelynek prototípusa 1986 szeptemberében szállt fel először. A két tolólégcsavarral ellátott gázturbinát a törzs hátsó részén helyezték el. A repülőgép a hagyományos vízszintes vezérsík mellett egy, az orr részen elhelyezkedő vezérsíkot is kapott.


Highslide JS

A hagyományos gépekhez képest gazdaságosabb üzemeltetéshez és kisebb fogyasztáshoz hozzájárul ez a vezérsík is, mivel a gép stabilitásának fenntartásához, szemben a hagyományos elrendezésű gépek többségével, itt az összes, vagyis mindhárom szárnyfelület (a szárny és a két vízszintes vezérsík) felhajtóerőt termel.

A Piaggio P180 Avanti egy vagy két pilótával repülhet, legfeljebb kilenc utast szállítva. A gép hossza 14,4 méter, fesztávja 14,03 méter. Legnagyobb felszállótömege 5239 kg. A két 850 lóerős légcsavaros gázturbinával maximum 732 km/h sebességgel képes repülni, a hatótávolsága 2592 km.


Highslide JS

A különleges formájú repülőgép a Forma 1-es Ferrari csapat “hivatalos” repülőgépe is. A P180 Avanti és a korszerűsített Avanti II típusokból kétszáz felett jár az átadott gépek száma.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL