Li-2

Kétmotoros szállító repülőgép. A típus az amerikai DC-3-as szovjet licenszben gyártott változata.

A repülőgépet a Szovjetúnióban először a Moszkva melletti 34-es számú Állami Repülőgépgyár, később pedig a taskenti 84-es számú Cskalov repülőgépgyár gyártotta. Innen származik a gép első típusjelzése is, ekkor még PSz-84-es típusként készült.

Highslide JS

A PSz-84-es típus Moszkvában

A későbbi Li-2 elnevezést csak 1942-ben kapta meg Borisz Liszunovról. A gyártás 1939-ben indult és a sorozatgyártás 1952-es befejezéséig több, mint 6000 darab készült belőle, hazánkban 31 darab Li-2-es üzemelt katonai illetve polgári színekben.

A repülőgép 19,65 méter hosszú, fesztávja 28,81 méter. 4-6 fős személyzettel repül és elrendezéstől függően 14-28 utast szállíthat.

Highslide JS

A Li-2-es

A gép maximális felszállótömege 10 900 kg, a katonai és teherszállító változatoké 11 500 kg. A Li-2-es 250 km/h körüli utazósebességgel repül, a legnagyobb sebessége 316 km/h. hatótávolsága 2 500 km.

A Li-2-es az amerikai változatnál kissé gyengébb repülési képességekkel rendelkezik. Ennek a kisebb teljesítményű motorokon kívül az is az oka, hogy az angolszász mértékrendszerről metrikusra történő átalakítás során nagyobb lemezvastagságokat, illetve más szabvány szerint készült profilokat alkalmaztak.

Highslide JS

Korabeli felvétel, amelyen a HA-LIX is látszik

Az eredetihez képesti tömegnövekedés és teljesítménycsökkenés miatt csökkent a gép emelkedőképessége, utazó-és maximális sebessége az eredeti változathoz képest.

A szerkezetet több helyen megerősítették, így a DC-3-as szerkezetéhez képest egy erősebb, robosztusabb szerkezet jött létre.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL