Li-2
Kétmotoros szállító repülőgép. A típus az amerikai DC-3-as szovjet licenszben gyártott változata.
A repülőgépet a Szovjetúnióban először a Moszkva melletti 34-es számú Állami Repülőgépgyár, később pedig a taskenti 84-es számú Cskalov repülőgépgyár gyártotta. Innen származik a gép első típusjelzése is, ekkor még PSz-84-es típusként készült.
A későbbi Li-2 elnevezést csak 1942-ben kapta meg Borisz Liszunovról. A gyártás 1939-ben indult és a sorozatgyártás 1952-es befejezéséig több, mint 6000 darab készült belőle, hazánkban 31 darab Li-2-es üzemelt katonai illetve polgári színekben.
A repülőgép 19,65 méter hosszú, fesztávja 28,81 méter. 4-6 fős személyzettel repül és elrendezéstől függően 14-28 utast szállíthat.
A gép maximális felszállótömege 10 900 kg, a katonai és teherszállító változatoké 11 500 kg. A Li-2-es 250 km/h körüli utazósebességgel repül, a legnagyobb sebessége 316 km/h. hatótávolsága 2 500 km.
A Li-2-es az amerikai változatnál kissé gyengébb repülési képességekkel rendelkezik. Ennek a kisebb teljesítményű motorokon kívül az is az oka, hogy az angolszász mértékrendszerről metrikusra történő átalakítás során nagyobb lemezvastagságokat, illetve más szabvány szerint készült profilokat alkalmaztak.
Az eredetihez képesti tömegnövekedés és teljesítménycsökkenés miatt csökkent a gép emelkedőképessége, utazó-és maximális sebessége az eredeti változathoz képest.
A szerkezetet több helyen megerősítették, így a DC-3-as szerkezetéhez képest egy erősebb, robosztusabb szerkezet jött létre.
Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.