Jak-18 és Jak-18T

Egymotoros kiképző és gyakorlórepülőgép. A Jak-18-as 1946-ban szállt fel először. A gép feladata az volt, hogy a pilóták megszerezhesssék rajta az alapfokú repülési gyakorlatukat. Az első kétszemélyes prototípussal szinte egyidőben egy műrepülő változat is készült a gépből.


Highslide JS

A legnagyobb számban megépült 8,35 méter hosszú, 10,6 méteres fesztávú Jak-18A változat 300 lóerős öthengeres csillagmotorral volt felszerelve. A gép legnagyobb felszállótömege 1320 kg. Maximum 300 km/h sebességgel a Jak-18-as 700 km távolságra tudott repülni.


Highslide JS

A farokfutós alapváltozat mellett készültek orrfutóval ellátott Jak-18-as változatok is. A Jak-18-asok ma is repülő utódja a Jak-52-es, amelyet hazánban is használnak a katonai pilóták alapfokú kiképzőgépeként.

A Jak 18-asnak 1967-ben szállt fel az első, négyszemélyes túra-és taxirepülőgép változata a Jak-18T. Az orrfutós, szintén csillagmotoros, műrepülésre is alkalmas gép jónéhány példánya ma is repül. A 8,39 m hosszú, 11,16 m fesztávú gépen a pilóta mellett három utas foglalhat helyet.


Highslide JS

360 lóerős kilenchengeres csillagmotorjával maximum 262 km/h sebességre képes, a legnagyobb felszállótömege 1650 kg lehet. A Jak-18T 4000 méteres magasságban repülhet legfeljebb 760 km távolságra egy feltöltéssel.
A sikeres gép nem csak a keleti blokkban repült és repül a mai napig is, de nyugaton is használják.


Highslide JS

Kínálnak belőle 400 lóerős, két tonna maximális felszállótömegű változatot is, amely 345 km/h sebességre képes. A Jak-18T Angliától Magyarországon át Ausztráliáig a világ számos pontján repül taxi-és túragépként. Több, mint 750 példány épült belőle.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL