Il-62

Négyhajtóműves, nagy hatótávolságú utasszállító repülőgép.

Az Iljusin-tervezőiroda a hatvanas évek elején kezdett egy új, nagy hatótávolságú utasszállító repülőgép tervezésével foglalkozni. Ez volt az utolsó olyan repülőgép, amelynek a tervezésében még maga Szergej Iljusin is részt vett.
A négyhajtóműves nagy hatótávolságú gép 1963-ban emelkedett a levegőbe először. Négy éven át tartó tesztek és módosítások után vált éretté a sorozatgyártásra. Az Il-62-es 1967-ben állt forgalomba.


Highslide JS

A gép négy hajtóművét a törzs végén, konzolokon helyezték el. A gépet 5 fős személyzet irányította, a további 4-8 légiutas-kísérőn kívül.
A fejlesztések közben tovább folytak. A gép egy 5000 literes tüzelőanyag-tartályt kapott a függőleges vezérsíkba, korszerűbb hajtóművel és módosított hajtóműburkolattal látták el. A változtatások következtében megnőtt a hatótávolság és gazdaságosabbá vált az üzemeltetés.


Highslide JS

Il-62M kormánygépként

Az új Il-62M típus 1973-ban repült először. Az 53,2 méter hosszú, 43,2 méteres fesztávú gép legnagyobb felszállótömege 165 tonna. 168-186 utast 850-900 km/h sebességgel legfeljebb 10 ezer kilométeres távolságra képes szállítani. Az Il-62M-et az Aerofloton kívül több keleti és közép-európai légitársaság üzemeltette.


Highslide JS

Egy példányt 1991-ben rövid ideig a Malév is bérelt személyzettel együtt a csehszlovák CSA légitársaságtól. A Japánba charterjáratokat teljesítő Il-62-es Malév festéssel, magyar lajstrommal repült néhányszor, majd a társaság visszaadta a csehszlovákoknak.


Highslide JS

Egy kuriózum a planes.cz-ről. Il-62-es Malév színekben

A gépből összesen 276 példány épült.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL