Iljusin

Az Iljusin névhez több, mint ötven katonai és polgári repülőgéptípus kapcsolódik. Az 1894-ben született Szergej Vlagyimirovics Iljusin tervező, pilóta, tagja volt a Szovjet Tudományos Akadémiának is. Többszörösen is megkapta a legmagasabb rangú szovjet állami kitüntetéseket.

Highslide JS

Több, mint harmincezres példányszámban készült az Il-2-es

Olyan repülőgépek fűződnek a nevéhez, mint a több, mint harmincezres példányszámban gyártott Il-2 Sturmovik, a második világháború tankölő csatarepülőgépe, vagy az Il-18-as, amely a keleti blokk légitársaságainak, így a Malévnek is meghatározó négyhajtóműves, turbólégcsavaros utasszállítója volt.

Highslide JS

A világ minden pontján megforduló Il-76-os

Iljusin 1977-es haláláig csatarepülők, légcsavaros és sugárhajtású bombázók, utasszállító repülőgépek sora került ki az általa vezetett tervezőiroda rajzasztalairól. Az Iljusin nevet ma leginkább a még mindig repülő Il-62-esek és az Il-86-os nagyhatótávolságú utasgépek képviselik, de a világ minden pontján megfordulnak az Il-76-os szállítógépek is.

Highslide JS

Il-96-os orosz kormánygép

1993 óta repül az Il-86-os továbbfejlesztett utódja, a 10 ezer kilométeres hatótávolságú Il-96-os. A korszerű, fly-by-wire vezérléssel ellátott gép pilótafülkéjében színes képernyők váltották fel a korábbi hagyományos műszereket. A 350 utast befogadó utasszállító jelenleg a nagyhatótávolságú orosz repülőgépek zászlóshajója.

Highslide JS

A legújabb Iljusin, az Il-112V makettje

Az Iljusin tervezőirodában és repülőgépgyárban a fejlesztések ma is folynak, a legfrissebb Iljusin az An-24-es és An-26-os felváltására készülő Il-112V.

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL