E-Jet család

Az Embraer E-Jetek családjába tartozik az E-170, E-175, E-190 és az E-195-ös. Kéthajtóműves, regionális utasszállító repülőgép család.
A család első gépe, az E-170-es 2002 februárjában repült először. A 26 m-es fesztávú, 29.9 m hosszú keskenytörzsű repülőgép székezéstől függően 70-88 utast szállíthat 3890 km-es távolságra. A korszerű és gazdaságos kéthajtóműves gép kedvező fogadtatása és a közben felmerült légitársasági igények miatt két évvel az E-170-es repülése után megjelent az E-175-ös, a 170-es hosszabb változata.


Highslide JS

E-170-es lengyel színekben

A 26 m-es fesztávú gép hossza 31.68 m-re nőtt, így a szállítható utasok száma 78-88 lehetett. A nagyobb méret ellenére a maximális felszállótömeg alig 200 kg-mal lett nagyobb, mint a 170-esé, 38790 kg.
Az E-190-es és 195-ös a korábbi E-jetek tovább nyújtott változatai. A 190-es 98-114 utast szállíthat. A 190-es és a 195-ös új, nagyobb fesztávú szárnyat kapott. A 190-es hossza 36.24 m, fesztávja 28.72 m. 2004-ben repült először mindkét gép tíz hónap különbséggel.


Highslide JS

Az E-Jetek hatótávolságainak összehasonlítása

A 190-es hosszabb, 38.65 m-es változata az E-195-ös már 108-122 utast szállíthat 4077 km-es távolságra. Az E-195-ös maximális felszállótömege 52290 kg. Ez a gép már a Boeing és az Airbus legkisebb gépeivel kel versenyre a regionális gépek piacán. Az Embraer E-Jetjei, a 145-ös családhoz hasonlóan tipikusan kontinensen belüli útvonalakra ideálisak.


Highslide JS

Az Air Canada brazil E-190-eseket vett

Európában, Amerikában és Ázsiában is talált vevőket az E-Jet család. Az E-Jetek képességeire, gazdaságosságára a legjobb bizonyíték talán az, hogy az Air Canada a kanadai Bombardier regionális gépeivel szemben inkább a brazil Embraertől vett 45 gépet regionális járataira.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL