DA-42
Kétmotoros, négyszemélyes túrarepülőgép. A Diamond Aircraft sikeres kétmotoros gépe 2002-ben szállt fel először, majd 2004-ben kapta meg az európai, egy évvel később pedig az amerikai légialkalmassági bizonyítványt.
A DA-42-es behúzható futóművekkel rendelkezik. A gép szénszálas kompozitból készült, ennek köszönhetően könnyű és rendkívül letisztult formájú, esztétikus megjelenésű repülőgép. Két Thielert Centurion 1.7 dízel motorral van felszerelve, amelyek egyenként 136 lóerősek. Ezzel a motorral – az első dízelmotoros repülőgépként – átrepülte az Atlanti óceánt.
A 3500 km-t 12 és fél óra alatt tette meg úgy, hogy még öt órányi tüzelőanyag-tartaléka maradt a leszállás után. A gépnek van 180 lóerős Lycoming benzinmotorokkal felszerelt változata is.
A DA-42-es maximális felszállótömege 1785 kg. Maximális sebessége 329 km/h, utazósebessége 300 km/h körül van.
A négyszemélyes gépet a legmodernebb fedélzeti rendszerekkel és navigációs eszközökkel szerelik fel, a megrendelő igényei szerint. A 8.53 méter hosszú, 13.4 méteres fesztávú gép 5500 méteres magasságig emelkedhet. Maximális hatótávolsága 1480 km, de opcionálisan rendelhető 3150 km-re elegendő üzemanyagot befogadó tartályokkal is.
A rendkívül gazdaságosan üzemeltethető kétmotoros gép nem csak kis utasgépként, légitaxiként népszerű, de oktatógépként is bevált.
Érdekesség, hogy egy izraeli védelmi rendszereket fejlesztő cég 2009 júliusában robotgépként is tesztelt egy DA-42-est. A Dominator II névre keresztelt változat pilóta nélkül 28 órán át repült 9000 méter körüli magasságban 405 kg-os hasznos teherrel a fedélzetén.
Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.