DA-20

Egymotoros, kétüléses kisgép. Alap kiképzőgépként és hobbigépként egyaránt használják.
Az osztrák Diamond Aircraft 1992-ben nyitotta meg kanadai gyárát, amely az észak-amerikai igényeket volt hivatott kielégíteni. Még ebben az évben innen gördült ki az első DA-20-as repülőgép.


Highslide JS

A kisméretű, kisfogyasztású kompozit gép a Diamond motoros vitorlázó gép építő tapasztalatait felhasználva született. A DA-20 Katana legfőbb vetélytársát a Cessna-150-est sikerült felülmúlnia gazdaságosság terén és jónéhány repülési tulajdonságát tekintve is.
A kompozit alkalmazása letisztult formát, ezéltal kis ellenállást és nagyobb sebességet tesz lehetővé. A Cessnát nagyjából kétszeresen felülmúló siklási tulajdonságai jól jellemzik a gazdaságos aerodinamikai kialakítást is.


Highslide JS

A gépet 1994-es megjelenése óta folyamatos fejlesztik. A DA-20-asban egy pilóta és egy utas, vagy növendék foglalhat helyet. A gép hossza 7,16 m, fesztávja 10,87 m. Maximális felszállótömege 800 kg lehet. Utazósebessége 256 km/h, legnagyobb repülési magassága 4000 méter.


Highslide JS

Az első változat még egy 80 lóerős Rotax motorral repült, de ma már lehet kapni a DA-20 Eclipse változatot is, amelyben egy 125 lóerős Continental motor van.
A pilótaiskolák mellett használják légitaxi vállalatok, de az amerikai légierő is alkalamazza kiképzőgépként.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL