Típusok

A motoros vitorlázótól a kétszemélyes kisgépen át a 2+3 személyes D-jetig tart jelenleg a Diamond Aircraft Industries termékskálája. Úgy tűnik, hogy a kisgépgyártó egyenlőre nem készül betörni a biznisz jetek és a 8-10 személyes gépek birodalmába.

Highslide JS

Motoros vitorlázó gyökerekből nőtt ki az első Diamond

Kis méretben viszont annál nagyobbak a cég ambíciói, hiszen ebben az ebben a kategóriában elérhető legkorszerűbb technológiákat építi be gépeibe. A legkorszerűbb és leggazdaságosabb kisgépeket igyekeznek gyártani, nem sikertelenül.

A DA-20 Katana talán a legegyszerűbb Diamond. A kétszemélyes, Rotax motorral felszerelt gép 1992-ben szállt fel először, majd követte a DA-20 Eclipse, majd a négyszemélyes Diamond gépek.

A DA-40-esnek már készült dízelmotoros változata is. Ezek az egyszerű felépítésű korszerű, letisztult aerodinamikájú kompozit gépek a Cessna hasonló méretű kisgépeinek a babérjaira törnek.


Highslide JS

A kétszemélyes és négyszemélyes DA-20-as és DA-40-es változatok jobb siklószámmal, esztétikusabb formákkal rendelkeznek, amelyek következménye a gazdaságosabb üzemeltetés is.

Az első kétmotoros Diamond a DA-42. A négyszemélyes, kecses megjelenésű repülőgép már egy Mercedes motoron alapuló dízelmotort kapott, többek között ez tette lehetővé azt is, hogy bőséges tartalékkal leszállva átrepülte az Atlanti óceánt.


Highslide JS

D-Jet – az első sugárhajtású Diamond

Jelenleg az ötszemélyes (2 + 3 utas) D-Jet tesztjei zajlanak, ez lesz a Diamond első sugárhajtású gépe.

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL