Diamond

Szomszédunkban, Ausztriában 1981-ben alapították a napjainkban is sikeres kisgépgyártót. Amíg a Cessnának az óriási tapasztalat és a darabszám jelenti a világhírt, a Diamond repülőgépeivel az esztétikumot, a korszerűséget és nem utolsó sorban ez utóbbitól nagyban függő gazdaságos üzemeltetést tűzte zászlajára.

Highslide JS

Egyszerű, gazdaságos és korszerű repülőgépek

Nem véletlen, hogy a kompozit technológia magabiztos alkalmazása, a kisgépekben szokatlanul korszerű műszerezettség és digitalizáltság is a kezdetektől fogva fontos szempont volt a Diamond gépeinek tervezésénél. E két szempont szinte követeli a harmadikat, amely mindezek közül a legfontosabb: a gazdaságosság.

Highslide JS

Digitális technológia a pilótafülkében

A Diamond készítette a két dízelmotorral felszerelt, négyszemélyes gépet is, amely nonstop repüléssel átrepülte az Atlanti óceánt. A 3500 km-es utat 12 és fél óra alatt tette meg alig 270 liter tüzelőanyaggal. A leszállás után még öt órányi repülésre való gázolaj maradt a tartályokban.

A könnyű kompozit szerkezetek, a “glass-cockpit”, vagyis a digitális kijelzőkkel felszerelt pilótafülke, a legkorszerűbb motorok és aerodinamikai megoldások jellemzik a gyár gépeit.

Highslide JS

Az óceánrepülő Diamond, a DA-42

A gyár motoros vitorlázóktól a kétszemélyes egymotoros kisgépeken és kétmotoros túragépeken át az első saját gyártású jetig rengeteg tapasztalatot halmozott fel eddigi – a többiekéhez képest igen rövid – története során.

Ajánlott linkek:
A Diamond Aircraft

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL