Cessna-337 Skymaster

Kétmotoros, felső szárnyas kisgép.

A Cessna különleges elrendezésű kétmotoros gépe 1961-ben repült először. A többi “hagyományos” Cessnához hasonló felső szárnyas elrendezés és törzsforma megmaradt, de az orrban lévő motor mögött, törzs végébe egy második, tolólégcsavarral ellátott motort helyeztek el, a hagyományos függőleges és vízszintes vezérsíkokat pedig a szárnyból hátranyúló két tartóra helyezték.


Highslide JS

A vízszintes vezérsík a két tartó között a légcsavarszélben helyezkedik el. Az első, nem behúzható futóművekkel ellátott Cessna-336-os típusjelzésű változat után megjelent a 337-es változat, amely már erősebb motorokat és behúzható futóművet kapott.

A 2 tonnás legnagyobb felszállótömegű Cessna-337 Super Skymaster egy pilótával öt utast szállíthat 1220 km-es távolságra.


Highslide JS

Fesztávja 11,6 méter, hossza 9,07 m. A gép két motorja egyenként 210 lóerős, amelyekkel 320 km/h sebességet képes elérni.
A népszerű Skymastert a légitaxitól a katonai felderítő és támadó feladatokon át a kutató-mentő repülőgépig sokféle feladatkörben láthatjuk, sőt, készült belőle egy túlnyomásos kabinnal rendelkező változat is.


Highslide JS

Az első változattól kezdve a gyártás 1982-es befejezéséig csaknem háromezer darab készült belőle.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL