Cessna 208 Caravan
Egyhajtóműves, turbólégcsavaros regionális repülőgép. A Cessna legnagyobb egyhajtóműves gépének prototípusa 1982-ben szállt fel először. A cég hagyományaihoz híven a Cessna 208-as egy rendkívül egyszerű felépítésű, felsőszárnyas konstrukció. A két félszárnyat dúc is összeköti a törzzsel, a futómű nem behúzható.
A gép egy pilótával és jellemzően kilenc utassal repülhet, de készült belőle teherszállító változat is. A Cessna 208-as egyik legkedveltebb kiegészítője a törzs aljára szerelhető, 450 kg teherbírású csomagtartó doboz. Ebben négy elkülönített rekeszbe lehet elhelyezni a csomagokat, vagy az egyéb hasznos terhet.
A gépből van úszótalpakkal felszerelt amfíbia és sítalpas változat is. A masszív futószár lehetővé teszi, hogy a repülőgép rossz minőségű pályáról, vagy fűről, murváról is felszálljon. A jó terepjáró képessége miatt mentőrepülőgépként is előszeretettel használják.
A gép 12,67 m hosszú, fesztávja 15,88 m. A legnagyobb felszállótömege 3970 kg. A turbólégcsavaros gépeken népszerű 675 lóerős PT6-os gázturbina segítségével legfeljebb 324 km/h sebességgel tud repülni. a gép hatótávolsága 2000 km.
A masszív konstrukció a legújabb változatoknál high-tech belsőt takar. Színes kijelzőkkel ellátott pilótafülke és jégtelenítőrendszer teszi lehetővé, hogy egy minden időben bevethető, megbízható repülőgép legyen.
A Cessna 208B változat már 14 utast képes szállítani. Több csomagszállító cég is ezzel a típussal oldja meg rövidtávú szállításait. A sokoldalú gépet láthatjuk FedEx és DHL színekben, vöröskereszttel vagy úszótalpakkal, sőt az iraki légierő színeiben is. A prototípus 1982-es felszállása óta több, mint kétezer darab készült belőle.
Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.