Boeing B737 MAX

Az Airbus után a Boeing is bejelentette egyik legsikeresebb típusának, a 737-es családnak a modernizálását.
Az európai konkurenshez hasonlóan a Boeing is új hajtóműveket, letisztultabb szerkezetet és aerodinamikát ígér, amely változtatások a gazdaságosabb üzemeltetésben jelentkeznek majd a légitársaságoknál.

A Boeing-737-es 1967-ben szállt fel először, azóta a kis-és középtávú légi forgalom legmeghatározóbb típusává vált, amely szerepben csak az utóbbi két és fél évtizedben lett igazi kihívója.

Láthatna
hidroplánt repülni a lagunák városában
ha Magyarországon felszállna a
velencei karneváli különvonatra

A 737-es sikertörténetében újabb paradigmaváltásra készül a cég a 737MAX sorozat kifejlesztésével. Az Airbus A320NEO fejlesztésére válaszul a Boeing is bejelentette a maga következő generációs 737-esét.

A 737-es MAX sorozat a jelenlegi konkurens Airbusoknál 16 százalékkal, a gőzerővel fejlesztett NEO-nál pedig négy százalékkal ígér kisebb tüzelőanyag-fogyasztást.

Akárcsak az A320 esetében az alapvető különbség az új hajtómű lesz, ami magával vonz néhány sárkányszerkezeti átalakítást is. Az eddig megszokottnál nagyobb átmérőjű CFM-Leap1B hajtóművek gazdaságosabbak és csendesebbek lesznek elődeiknél.

A halkabb működést a hajtóműburkolat kialakítása is elősegíti, ugyanis a 787-esen és a 747-8-ason is látható “csipkézett” burkolatot alkalmazzák a külső áram kilépésénél, ami csendesebb kiáramlást tesz lehetővé. A szárny alá függesztett hajtóművek nagyobb átmérője miatt szükség volt a futómű meghosszabbítására is.

Új hajtómű és winglet

A szárnyvégekről elmaradhatatlan a winglet, amely nélkül már szinte elképzelhetetlen egy korszerű utasgép, a szárnyon és a törzsön kisebb aerodinamikai és tömegcsökkentő módosításokat is végrehajtottak.

Olvasta már a Vizirepülésen?
Hidroplán kikötő New Yorkban

A légitársaságoknak fontos, hogy nem lesz szükség a pilóták hosszadalmas és költséges átképzésére, maga a gép pedig fő rendszereit tekintve nem változott, így az új típus a karbantartás rendszerében sem jelent nagy változást.

A Boeing a 737NG-sorozat továbbfejlesztéseként készíti majd el a MAX változatokat. A 737-700/800/900-as változatoknak megfelelően MAX7/8/9 verziók készülnek majd. A Boeing 2017-re ígéri az első Boeing-737MAX átadását.

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL