B-52

Amerikai stratégiai nehézbombázó repülőgép.

A második világháború után a Boeing korábbi sikeres nehézbombázói után megalkotta a sikersorozat legújabb tagját a B-52 Stratofortresst. A gép a szovjet Tu-95-ös mellett a hidegháború évtizedeinek másik nagy ikonja és az elrettentő erő nyugati megtestesítője lett.


Highslide JS

A B-52-es 1952-ben szállt fel először, a sugárhajtású repülőgépek hőskorának az elején. Nyolc hajtóművével a kor legnagyobb és 1000 km/h-s sebességével leggyorsabb bombázója lett.
A gép 48 méter hosszú, 56,4 méteres fesztávú. A nyolc hajtómű az erősen nyilazott szárnyak alatt lévő négy hajtómű gondolában kapott helyet. A nagy fesztáv miatt tandem elrendezésű futóművel rendelkezik, vagyis a négy, törzsbe húzható futóművön kívül a félszárnyakra is elhelyeztek egy-egy támasztó kereket.


Highslide JS

A 220 tonnás legnagyobb felszállótömegű gép 31,5 tonnányi fegyverzetet szállíthat, ezek lehetnek hagyományos és nukleáris bombák, rakéták, robotrepülőgépek.
A B-52-es nem csak a törzsben lévő bombatérben, de a szárny alatti függesztőpontokon is szállíthat fegyvereket, jellemzően rakétákat és robotrepülőgépeket. A 14-15 ezer méter közötti utazómagasságban 7500 km-es hatósugárral rendelkezik.
Az 1952-es első felszállás után három évvel állt szolgálatba.


Highslide JS

Az elmúlt hat évtizedben rengeteg korszerűsítésen esett át, de az alapkonstrukció sikerét jól jelzi, hogy jó eséllyel még akár három évtizeden keresztül is szolgálatban maradhat, mivel a váltótípus – a fejlesztésekre szánt források csökkentésével – nincs kilátásban.


Highslide JS

A ma repülő változatok korszerű elektronikával, zavaró és elhárítórendszerekkel vannak felszerelve és a kor követelményeinek megfelelően a levegőben is utántölthetők.
A B-52-esnek nincs exportváltozata, kizárólag az Egyesült Államok rendelkezik a típussal.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL