Be-200

Többfunkciós, kéthajtóműves kétéltű repülőgép. Tűzoltó és kutató-mentő feladatokra tervezték. A Beriev már több kétéltű gépet épített, mielőtt 1998-ban felszállt a Be-200-as. A nagyméretű amfíbia – kétéltű gép – korszerű fly-by-wire rendszerű vezérléssel és színes kijelzőkkel ellátott pilótafülkével rendelkezik.


Highslide JS

Az alumínium ötvözetből, titánium és kompozit felhasználásával készült gép maximális felszállótömege 41 tonna, vízről történő felszállás esetén 37200 kg. Érdekesség, hogy a tűzoltáskor szükséges dinamikusabb vezethetőség érdekében a nagyméretű gépeknél szokatlan módon a pilóták nem szarvkormány, hanem botkormány segítségével vezethetik a gépet.

A tűzoltó változat 12 tonnányi tűzoltásra felhasználható vizet vihet magával, ami duplája a Bombardier CL-415-ös tűzoltógép kapacitásának.
Utasszállító változata 72 utast vehet a fedélzetére, tehergép változata pedig 7500 kg-os terhet 1850 km-re szállíthat.
A gép hossza 32 m, fesztávja 32,78 m. Legnagyobb sebessége 700 km/h. A legnagyobb hatótávolsága 560 km/h-s gazdaságos sebességgel 3300 km.


Highslide JS

Tűzoltási bemutató orosz nemzeti színekkel

Oroszország és Azerbajdzsán összesen 5 darabot üzemeltet a Be-200-asból, az orosz Különleges Helyzetek Minisztériuma további három gépre adott megrendelést. A közelmúlt tragikus oroszországi erdőtüzei miatt kilátásban van egy nagyobb, akár harminc gépes megrendelés is a Be-200-as tűzoltógép változatára.

Nézze meg a Beriev-200-asról készített videóinterjúnkat a gyár kísérleti üzemének helyettes vezetőjével!

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL