ATR 72

Nemrég Sármellékre és Budapestre is érkezett új járat, amit a francia-olasz együttműködésben készülő két turbóhajtóműves ATR 72 repülőgéppel repültek. Ideje bemutatnunk a típust.

A gépek már a ATR 72-600 sorozat tagjai. Kisebb társukkal repültünk egyszer Prágába.

72atr11

Az InterSky nem hozta el Sármellékre a nyitójárat megünnepelésére a táncos lányokat, viszont a képre kattintva látható a gép a sármelléki futópálya felett.

s11s12n13

Az Air Serbia belgrádi nyitójáratának fogadásáról pedig már korábban irtunk.

72atr22

A repülőgép regionális utasszállító, maximum 1500 kilométer távolságra 500km/h sebességgel repíti az utasokat. A kép mögött kattintható képen a hajtómű halkabb, jóval kevesebbet fogyaszt mint a sugárhajtóműves társai. A piacért a szuper expresszekkel kell majd megküzdenie.

Ennek ellenére a hajtómű bitang erős, a 78 személyes gépet 1000 méter alatti távon emeli a levegőbe és használhatnának hozzá föld, kavics, fű alapú kifutópályát is, aminek még nem jött el az ideje, legalábbis itt Európában. Elég neki 14 méter pályaszélesség.

72atr33

A pilótafülke már papírmentes, automatikus leszállító rendszerével megfelelő pályán 15 méter magasságig leszállhat, csak onnan kell a pilótának látnia. Mivel a gyártó cég egyik tulajdonosa az Airbus, ezért a számítógépes irányító rendszer nemcsak segíti, hanem néha felül is bírálhatja a pilóta döntését.

Aerospatiale_ATR-72_Cabin_lrgatr21atr cabin

Elegánsak a belső terek. Elől vagy hátul helyezik el az ajtót, ami lehet belső lépcsős is. Aki videón járná körbe, itt róla a gyári bemutató.

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL