ATR-42
Rövid hatótávolságú, felsőszárnyas, turbólégcsavaros utasszállító repülőgép. Az 1981-ben megalakult francia-olasz gyár első típusával a rövid hatótávolságú, regionális repüléseknek kínált gazdaságos alternatívát. Az ATR-42-es első változatának a fejlesztése 1981-ben indult, majd alig három év múlva felszállt az ATR-42-300-as gép prototípusa.
Az 1984 augusztusi első repülés után egy évvel a gép megkapta a certifikációt, így 1985 szeptemberében átadták az első példányát. A gép a két 2160 lóerős turbólégcsavaros hajtóművel 560 km/h-s utazósebességgel repül legfeljebb 1550 km-es távolságra.
Az ATR-42-es típusjelzés egyébként a gép jellemző 42 utast befogadó székezéséből származik, de üléselrendezéstől függően 40-52 utast képes szállítani. A 18600 kg-os maximális felszállótömegű gép hossza 22,67 méter, fesztávja 24,57 méter.
Az ATR-42-200-as jelzésű prototípusok után a 300-as verzió került sorozatgyártásba, amelyet 1996-ig gyártottak. Később megjelent a 400-as és az 500-as változat, majd 2007-ben felszállt az első ATR-42-600-as, amelyet a legkorszerűbb fedélzeti elektronikával, nagyobb, kényelmesebb ülésekkel és gazdaságosabb hajtóművekkel szereltek fel.
A típus 1985-ös szolgálatba állítása óta több, mint négyszáz darabot adtak át a megrendelőknek.
Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.