Czech Airlines ATR-72 típusú repülőgépén utaztunk

Szeptember végén Prágában jártunk, első cikkünkben a repülőutat mutattuk be. Most a Czech Airlines (CSA) repülőgépe következik.

gép1

A képen a budapesti indulásnál látható repülőgép típusa ATR-72-500, ebből három gépet üzemeltet a légitársaság. A gépet rövidebb utakra tervezték, a mi utunk 500 kilométer volt légvonalban, a gép háromszor ennyit is képes megtenni.

A repülőgép gazdaságos utazósebessége 500 kilométer/óra körüli. Mi ezt a 80 perces repülőidővel tartottuk, mert a gép először felrepült a felhők fölé több mint hétezer méterre, majd a süllyedés megkezdésekor fokozatosan lassított.

gép4gép6gép7

A regionális repülőgép két turbóhajtóműve mindkét oldalon egy-egy hat pengéjű légcsavart hajt meg, amelyek szinte belemarnak a levegőbe. Fordított állásba kapcsolva a leszálláskor pedig hatékonyan fékezik le a repülőgépet. A turboprop hajtóművek rövid utakon kevesebbet fogyasztanak a hagyományos sugárhajtóműveknél, ezért alkalmazzák őket a kisebb gépeken.

A Czech Airlines üzemeltet Airbus A319 típusú 135 személyes gépeket is. Ha sok utas foglal a mi desztinációnkra, akkor az Airbuszok néha már repülnek Budapestre is. Reméltük, hogy oda vagy vissza úton egy kis Airbus-ra szállhatunk, de nem jött össze. Azért a prágai reptéren lefényképeztük őket, katt a képre.

airbus1

A téli menetrendtől is marad a napi 3 járat kivéve a január és februári időszakot, ahol napi 2 járat üzemel Budapest és Prága között. A reggeli és esti járatok a hét öt napjából az A319-es, a többi pedig az ATR kisebb és nagyobb géptípussal közlekedik majd. Az Airbus A319-es budapesti járat előzetes konfigurációját 130 főre tervezik. A gép repülési ideje 10 perccel kevesebb lesz az ATR gépekéhez képest, ami hivatalosan 85 perc.

A nagyobb ATR gépet a kisebb ATR-42-ből fejlesztették, amit szintén üzemeltet a cseh légitársaság. Az utastér folyosójának két oldalán két-két szék található 16 sorban, ez összesen 64 ülés.

székekfülke1fülke

Nem illik az utasokat felismerhetően fotózni, ezért a prágai leszállás után fényképeztük le az utasteret, a fejtámlát védő huzatokon a Budweiser sör reklámmal. A pilótafülkében is jártunk, ahol még analóg műszerekkel repülnek a pilóták. Az eggyel modernebb ATR-72-600 típuson már képernyőkön futnak a műszerek. Milyen volt az út, kérdeztük fotózás közben tőlük, normál, semmi különös, volt a kapitány válasza.

atr

Légi képpel bucsúzunk, mögötte amit a felhők felett láttunk. Egyébként tavaly is utaztunk ilyen típusú CSA géppel a Balatonról Prágába.

Utunkat a Czech Airlines repülőjeggyel támogatta, reméljük, hogy közelebb hoztuk az olvasóhoz a repülőgép bemutatásával is prágai repülési élményünket. Még írunk majd a prágai városnézésünkről, a prágai átszállási lehetőségekről szerte világban.

A Czech Airlines légitársaságot Magyarországon az Aviareps Hungary képviseli.

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL