An-2

Kétfedelű egymotoros munkarepülőgép. Sokféle feladatkörben találkozhatunk vele, de a mezőgazdasági repülés igényeinek megfelelően tervezték, és talán ebben a funkcióban a leggyakoribb és legnépszerűbb a mai napig is. 1947-ben repült először.
Több, mint 60 év szolgálat után is az “Ancsa” népszerű és gyakori szereplője a repülőnapok utasrepültetéseinek, működik az ejtőernyős és repülőkluboknál, de alig csökkent népszerűsége a mezőgazdaságban is, legalábbis itt, Közép-és Kelet-Európában.

Highslide JS

An-2-es, mint munkagép

Katonai változata szállítógépként működött, vagy deszantosokat vihetett fedélzetén.

A 12,7m hosszú, 18,2m fesztávú gép 2050kg hasznos terhet, vagy 12 utast vihet magával. A mezőgazdasági változatban egy 1500 literes vegyszer tartály kapott helyet a pilótafülke mögött. Rendkívüli népszerűségét robosztus, megbízható szerkezetének és jóindulatú repülési tulajdonságainak köszönheti. Ideális, igénytelen munkagép.

Highslide JS

Egy elegáns példány utasokkal

1000 lóerős, kilenc hengeres csillagmotorja 200 liter/óra körüli fogyasztásával nem éppen a gazdaságosság mintaképe. Maximális sebessége 258 km/h, munkavégzés (vegyszerszórás) közben 160km/h körüli sebességgel repül.
A világ legnagyobb egymotoros kétfedelű gépe. 2004-ben fejeződött be a gyártása. Több, mint 18000 darab készült belőle.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL