An-12

Négyhajtóműves, turbólégcsavaros szállítórepülőgép. Az Antonov tervezőiroda a légierő és az Aeroflot közös kívánságának megfelelően kezdett bele az ötvenes évek elején egy két légcsavaros gázturbinával felszerelt közepes szállítórepülőgép kifejlesztésébe.

Az Antonov-8-as végül 1955-ben emelkedett a levegőbe. A gépből közel száz darab készült, ám hamarosan kiderült, hogy a katonai felhasználáshoz a két hajtómű nyújtotta teljesítmény kevés.


Highslide JS

Hamarosan a levegőbe emelkedett az An-10-es, amelyből teherszállító és 84 üléses utasszállító változat is készült túlnyomásos utastérrel.
A túlnyomásos utastér sok technikai nehézséget okozott, ezért 1955-ben megkezdődött az An-10-es továbbfejlesztése, amelyből létrejött az An-12-es típus.


Highslide JS

A túlnyomás nélküli kargótérrel rendelkező gép 1957-ben szállt fel először. Az An-12-esen ötfős személyzet dolgozik, két pilóta, egy fedélzeti mérnök, navigátor és rádiós. A 33,1 méter hosszú, 38 méteres fesztávú gép 20 tonnányi hasznos terhet vihet 670 km/h-s utazósebességgel 3600 km-es távolságra. A gép maximális felszállótömege 61 tonna lehet.


Highslide JS

Az An-12-esből 1250 darab készült, ma is körülbelül százötven példány repül a fél évszázados konstrukcióból. Igénytelensége és megbízhatósága az olcsó kargó társaságok kedvelt gépévé tette.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL