A-340

Nagyhatótávolságú négyhajtóműves utasszállító repülőgép. Az Airbus már a 80-as évek közepétől fontolgatta egy nagy hatótávolságú repülőgép kifejlesztését. Az A-320-as sikere után szükség volt egy olyan gépre, amely versenybe szállhat az amerikai nagyhatótávolságú gépekkel.


Highslide JS

Az A-340-es első változata 1991-ben szállt fel először, egy évvel a vele párhuzamosan fejlesztett, azonos szárnnyal és törzsszerkezettel rendelkező A-330-as előtt. Az A-340-es első típusváltozata az A-340-200-as 1993-ban állt szolgálatba. Az 59,4 m hosszú, 60,3 m fesztávú gép 240 utast tudott 14800 km távolságra szállítani. A gép legnagyobb feszállótömege 275 tonna volt.


Highslide JS

A 200-as típusváltozat után megjelentek a további változatok. Az A-340-300-as 295 utast tudott 13700 kilométerre, az 500-as pedig már 313 utast tudott ugyanilyen távolságra elszállítani.
2001 áprilisában felszállt az A-340-600-as típusváltozat, amely jelenleg a leghosszabb törzsű repülőgép a világon.


Highslide JS

A leghosszabb törzsű repülőgép az A-340-600-as

A 600-as változat 380 utast képes 14600 kilométerre szállítani. A gép hossza 75,3 méter, fesztávja 63,45 méter. Az Airbus filozófiáját követve a megnyújtott törzs szerkezete megegyezik a korábbi változatokéval és a fedélzeti rendszerek is azonosak.


Highslide JS

Az A-318-tól az A-340-ig azonos elrendezésű pilótafülke

Így lehetséges, hogy egy pilóta az egyébként megszokott, drága típusátképzések helyett minimális átképzés után repülheti az Airbus legnépszerűbb típusait, ami komoly előny, ha egy légitársaság több típust is üzemeltet.
Az Airbus az A-340-es különböző változataiból 2010 májusáig 372 darabot adott át. Jelenleg az A-340-esnek az 500-as és 600-as változatait gyártják.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL