Airbus A350 XWB tesztgép hóban-fagyban

Már kilencszáz óránál tartanak az Airbus új kompozit gépe tesztpróbái. Egy magasan fekvő boliviai repülőtérről érkezett a második tesztgép Kanadába a mínusz 28 fokos hidegbe.

A csapat közel ötven emberből állt, akik jól tűrték a gép mellett a hideget is.

a350kan11

Ebben a gépben is – mint a már leszállított amerikai konkurensében a Boeing B787 típusban – a legnagyobb dobás az önsúly jelentős csökkentése a kompozit anyagok túlsúlyával.

A tesztek több helyzetre kiterjedtek. A hosszabb állás után a fagyban miként lehet a hajtóműveket beindítani, miként gurul a hóban. Miként viseli a gép felszállás megszakítást, egyáltalán miként működnek a rendszerei a földön.

a350kan21a350kan22a350kan23

Mint látható, repültek is vele többször és az új gép jól tűrte a szélsőséges viszonyokat.

Az ötgépes tesztprogram lerepülése után a negyedik negyedévre várják mind az európai mind az amerikai légügyi hatóság típusengedélyét az Airbus A350-900 utasszállító repülőgépre.

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL