Egy átadási ünnepség hangulata

Ma – 2009 október 30-án – magyar idő szerint a saját fotelünkből Hamburgban 11 órától részt vettünk az első európai légitársaságnak, az Air France-KLM-nek leszállított első Airbus A 380 átadási ünnepségén. Teleportáltak bennünket oda online videó közvetítéssel.

A szokásos koreográfia, a vezetők méltatták, átadták, szorongatták egymás kezét, megcsillantak a fényben a pezsgős poharak, majd a vörös szőnyegen át a protokoll szerint legnagyobbak néhányan végiglátogatták a gépet. A vezető légikisérő asszony hol franciául, hol angolul előbb alul, majd az emeleten kalauzolt.
Highslide JS

Mi maradt meg bennem a bemutató sétából. Az első nagy fehér bálna az Air France-nál egyszerű francia eleganciával a tömegre lett koreografálva. Alul három nagy kabin – közte konyhák és ételgyárak – soronként két folyosóval 3-4-3 székezéssel, minden fotöly hátulján érintőképernyő a hosszú utak átvészelésére, kevés közösségi tér, ahol az elzsibbadt lábakba vissza lehet imádkozni a vért.

A képernyőn az exellenciás urak végigpróbálták a komplett fotelokat, kényelmesnek tűntek normál vagy fekvő helyzetben, majd irány az emelet, ahol már a sorok két folyosóval 2 – 2 – 2 fotelezéssel és lazább elrendezéssel találhatóak.

Az óriásgép elején földszinten, emeleten láthattuk a luxus osztályokat fotelba rejtett fekvőággyal, íróasztallal, miegymás. Egyik sarokban egy kis közösségi tér ízlésesen fekvő képernyőkkel, ahol pont a francia festők képei mentek.
Highslide JS

Érdekes módón a meghívott tömeg a vezetők után nem rohanta meg a gépet, hanem gyári filmeket játszottak le az egész világnak.

Felgyorsított képekkel mutatták be a repülőgép építését. Hajón, tréleren utcákban házakat szorongatva három darabban szállították a törzset, majd emelő gépek összetolták, összeragasztották, alul hozzá gyúrták a hatalmas szárnyakat, hátul helyükre kerültek a vezérsíkok, kerekek és már a saját görkorcsolyáján állt a száztonnás szerkezet.

Amit se perc alatt átvontattak a festőüzembe, ahol robotnak kinéző robotok helyett robotnak álcázott emberek sáska hada festette elegáns fehérre és így tovább pillanatok alatt már ott állt a kész óriásgép a tűző napon átadásra várva. Minden relativ, mert a hatalmasnak látott gépet meg az üzemet pillanatok alatt lenullázta egy már az élő beállitásban a képernyőn a háttérben a tengeri csatornán elvonuló legalább harminc emeletes teherhajó.

Tovább jöttek a konzervek. Betétfilmként mutatták a személyzet felkészülését, voltak vagy harmincan elegáns sötétkék egyenruhában az asztal körül, mögöttük a bálna csukott orra, szája. A sötétkék ünnepélyességbe bevillant számomra egy korábbi kép, hogy a felső szintet még az exellenciák látogatásakor egy ékszinkék egyenruhát viselő sztyuvi is megtisztelte, aki jobban illett a környezethez.

Majd a teleportált látogatóknak ebédszünetet hirdettek azzal, hogy a gép nemsokára Párizsba repül. Hát ezért nem tülekedtek a vendégek a gép megtekintésére, hiszen jó részüket hazavitték.

Visszatértünk, volt egy kis szerencsétlenkedésnek tűnő lassúság az indulásban, a közvetítést szervezők kínjukban bezavarták az operatőrt a gép alá, a lépcsőre, felültették őket arra a kolosszusra, ami az első kereket körbeölelő vontató volt, onnan adtak vágóképeket vagy altató mozdulatlan nagytotálokkal lankasztották a figyelmet.

Majd elhúzták a lépcsőket, egyiket a kezelő alul gyalog igazgatta, a másikat meg a tetejéről a sofőr elkormányozta. A vörös szőnyeggel nem törődtek. Aztán a kolosszus előre-hátra húzogatta, tologatta azt a hatalmas és elegáns fehér tömeget, mígnem egyszer a saját kerekeire állt és bekapcsolta a hajtóműveket a taxizáshoz.
Highslide JS

Egy-két kanyar után végig robogott a pályán, majd ott megfordulva szinte neki sem lódult és már fenn is volt a levegőben. Egy áthúzásos szárnylebegtetést elköszönésként elvártam volna, de lehet, hogy az ilyenek ezt már csak repülőnapokon tehetik meg, nem légitársasági lógóval az oldalukon.

A hírek szerint az óriásgép első útja Párizsból New Yorkba vezet majd november 21-én.

Bon Voyage nagy fehér francia bálna!

——————————
Aki végigolvasta ezt a beszámolót, az mindenképpen megérdemli az Air France jóvoltából az ünnepségen és máshol az óriásgépről készült képtár megtekintését.

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL