Airbus

Az Airbus 1967-ben jelentette be első gépének, az A300-asnak a gyártását. Az európai repülőgépgyárak konzorciumaként indult vállalat már első típusával úttörőnek bizonyult, hiszen az 1972-ben először felszálló A300-as volt az első szélestörzsű, kétfolyosós, kéthajtóműves gép.

Highslide JS

Az első úttörő típus, az A300-as – több is követte

Az Airbus ezután is a jól bevált megoldások helyett új utak kitaposására vállalkozott. A világ jelenleg is egyik legnépszerűbb utasgépe az A320-as volt az első fly-by-wire rendszerrel irányított utasgép. Az Airbus filozófiájában a digitális technológia széleskörű és akkor még talán merésznek tűnő alkalmazása ma már megszokott, sőt, elvárt egy korszerű repülőgépen.

Highslide JS

A következő úttörő, az A320-as

Aztán következett a harmadik nagy ugrás, amely ismét szakított a kor bevált megoldásával, a kéthajtóműves, szélestörzsű, egyfedélzetes koncepcióval. 2005-ben az Airbus tesztpilótái a levegőbe emelték a világ első teljes hosszában kétszintes utasszállító repülőgépét az A380-ast.

Highslide JS

A jelenlegi úttörő, az A380-as

Emellett az Airbus saját céljaira is gyártott olyan különlegességet, mint a repülőgép részegységek szállítását végző Beluga, amely az A300-as egy változatának is tekinthető.
Az Airbus úttörő vállalkozásai eddig sikeresnek bizonyultak és megelőzték korukat. Legutóbbi vállakozásuk, az A380-as vállalkozásként még csak most bontogatja szárnyait, az igazi sikert, ha lesz, akkor az üzleti siker fogja jelenteni.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

STA TRAVEL